Victoria’s Secret – guru w branży bieliźnianej

sexy-1175374_960_720

Marka, której słyszał chyba każdy. Na jej pokazach zawsze „coś się dzieje”, show zawsze otwierają sławny gwiazdy muzyczne, miejsce na pokazie niektórzy są skłonni zabić. Mowa oczywiście o jednej z najpopularniejszych firm bieliźnianych na świecie – Victoria’s Secret. Każda kobieta marzy o tym, by mieć choć jedną część garderoby tej marki: body, majtki, stringi, pończochy, czy biustonosz.

Historia tego amerykańskiego przedsiębiorstwa zaczyna się w roku 1997, kiedy to absolwent szkoły biznesu Stanford – Roy Raymond – był bardzo zakłopotany w związku z zakupem bielizny dla swojej żony. Zakładając firmę, Roy, miał na celu sprawienie, by każdy mężczyzna, chcący kupić bieliznę dla swojej kobiety, czuł się swobodnie. W jego sklepie każdy mógł spokojnie poszperać w stosach bielizny a następnie, gdy dokonał wyboru, podchodziła piękna sprzedawczyni i pomagała dobrać rozmiar.

Miejsce miało być również przyjazne dla mężczyzn poprzez poprzez wystrój wnętrza wykończonego stylem wiktoriańskim. W 1982 firma została sprzedana spółce The Limited. Nowy posiadacz marki postanowił zmienić strategię i bardziej otworzyć się na kobiety. Zmienił wystrój sklepów, pozbył się ciężkiego, wiktoriańskiego stylu i zadbał, by wnętrze każdego sklepu sprawiało, by Panie chętnie go odwiedzały, a wychodziły z większym oporem. Z początku, firma posiadała ponad 1000 sklepów w samych Stanach Zjednoczonych, pod dowództwem The Limited ilość sklepów, w Stanach Zjednoczonych wzrosła do 600. The Limited prowadzi również sprzedaż katalogową oraz internetową, a o produktach VS marzy niejedna kobieta.

Mówi się, że nazwa marki nawiązuje do brytyjskiej Królowej Wiktorii.
Wielki rozgłos i przełom w istnieniu marki miał miejsce pod koniec lat 90, kiedy modelki zaczęły brać udział w pokazach mody Victoria’s Secret. Tak zwanymi Aniołkami, które promują artykuły bieliźniane są najsłynniejsze modelki wielkiego formatu. Na pokazach chciałby być każdy, nawet jeśli z modą niewiele ma wspólnego, a wielkie otwarcie tego show zawsze otwierają sławni piosenkarze, tacy jak: Selena Gomez, Ellie Goulding, The Weekend i wielu innych. To, co kiedyś wydawało się zwykłą bielizną, zyskało na znaczeniu. Body to już nie tylko body, ale koronkowe, zmysłowe połączenie góry z dołem, stringi, staniki, pończochy stały się wielkim wyznacznikiem kobiecości i pewności siebie. Kobiety zaczęły coraz bardziej dbać o to, co znajdowało się pod ubraniem. Dobrze dobrana bielizna sprawia, że kobieta czuje się silna i pewna siebie. A to wszystko za sprawą jednej marki.